?Aft script?: Kirjoitin tämän blogi viestin toissapäivän ja eilisen aikana ja samaan aikaan, kun tein ruokaa ja vähän kaikkea muuta, niin sen takia tässä voi olla hieman katkoksia.

https://www.youtube.com/watch?v=6qqdw_KOeHI

Aloitetaanpas kaikkein mielenkiintoisimmalla asialla vaikka tässä viime kirjoituksen ja nykyisen kirjoituksen välillä onkin tapahtunut kaikenlaista mielenkiintoista kirjoitettavaa.

Eli vittu oon loman tarpeessa. Tuli niin sellainen olo tänään, että nyt todellakin pitäisi vain päästä lomalle koulusta ja kaikesta ja päästä vain olemaan ja ryyppäämään kunnolla (vaikka joinkin tässä maanantaina tällä viikolla kaveriporukan kanssa, koska tiistai oli vapaapäivä. Luonnollisesti omaan tapaani join maltillisesti, joten tänään on ihan normaali olo. Eilen aamullakin oli, kun ajelin Tampereelle.) sekä rauhoittumaan.

Niin, että miksikö tarvitsen lomaa? No siksi, koska tajusin tänään koulussa taas jonkin isomman kokonaisuuden. Vähän vaikea nyt aloittaa kunnolla, kun ei oikein ole saanut vielä pyöriteltyä asiaa päässään kunnolla, mutta siis...

---

Kävinpähän tekemässä ruokaa ja siinä sitten samalla kun tein ruokaa, niin koko ajan jäsentelin ja kirjoittelin tätä tekstiä lisää vaikka oli tarkoitus keskittyä vain siihen itse ruuan laittoon. :D Minun kohdalla taitaa olla vallitseva trendi se, että kun teen ruokaa tai syön, niin silloin tulee aina kaikkein parhaimmat jutut mieleen.

No söin siinä sitten, että saisi vähän aikaa rauhoittua ja aivot saisivat rauhassa pyöritellä asiaa mielessään ja myös saisivat energiaa, että toimisivat paremmin. Tästäkin on muuten tutkimus, jossa osoitetaan kuinka tietyt olikohan glukoosit, toimivat polttoaineena aivoille ja niitä nautittua koko kroppa ja aivot toimivat ja jaksavat paremmin. Sen takia esim. kahvitauotkin ovat todella tärkeitä konepajoissa ja kaikissa firmoissa, koska silloin aivot saavat hetken rauhan ja myös pullasta tai vastaavasta energiaa, joka sitten parantaa ja helpottaa sen ongelman ratkaisemista. Look it up on the google! Ja tämä on fakta. Juuri tämän takia jokin ongelma ratkeaa hetkessä sormia napsauttamalla, kun tulee kahvitauolta takaisin sen ongelman perään ja jos on juonut kahvia, syönyt pullaa, jutellut mukavia ja rentoutunut oikein kunnolla siinä tauon aikana, niin hommatkin luistavat todella paljon paremmin ja tehokkaammin. Ja juuri tämän takia, koska aivot ja koko kroppa on saanut palautua rasituksesta ja saaneet oikeaa polttoainetta jaksaakseen paremmin.

Mutta palatakseni itse asiaan ELI

Tuli tajuttua, että kun siellä luokan edessä esitetään esityksiä ja sanotaan, että tehkää niistä hyviä, niin toisille se on valtava haaste ja he työskentelevät koko ajan ns. ylöspäin kiiveten, kun taas minulle se sama tilanne on vain just another dia show ja minä saan niistä esityksistä automaattisesti hyviä ja minulle se työskenteleminen on ns. alaspäin menemistä vain.

Ja tajusin kanssa, että tämä esitysten näyttäminen toisille luokkalaisille on sosiaalinen tilanne ja sen takia toiset ottavat niin kovia paineita siitä, koska luokassa on muutama, jotka tekevät hyviä esityksiä (minä ja pari muuta) ja sitten toisia, jotka tekevät huonoja esityksiä vaikka yrittävät kaikkensa (tosin ovat hekin kehittyneet paljon) ja kun näitä esityksiä sitten esitetään, niin porukka pitää sitä kai vaistomaisesti jonkinlaisena kilpailu tilanteena ja eivät pidä siitä esitysten esittämisestä sen takia, koska he automaattisesti ovat lähtemässä liikenteeseen niihin esityksiin huonommista lähtökohdista, jolloin automaattisesti saavat "huonompia tuloksia" niistä esityksistä.

Vaikka tilanne ei oikeasti olekaan näin enkä itse sitä sellaiseksi miellä. Kun sanotaan, että tehkää törkeän hyviä esityksiä, niin minä kanssa teen niistä törkeän hyviä esityksiä hyödyntäen kaikkia niitä taitojani ja tietojani kuinka tehdään törkeän hyvä esitys VAIKKA tässä tilanteessa minun pitäisi myös tajuta, älytä, että kyseessä on myös sosiaalinen tilanne ja se sosiaalinen tilanne on kaikkialla läsnä ja että MINÄ olen se, joka asettaa riman korkeuden mille taholle tahansa minä haluan eikä se enää ole toisinpäin.

Ja nyt tulee tekstiä, joka ei sovellu kukkahattu tädeille, mutta toisaalta enpä minä tätä blogiani kirjoitakkaan yleisöni takia ja eikä minun periaatteessa tarvitsekaan huomioida yleisöäni, koska blogien idea ei periaatteessa ole yleisön viihdyttäminen vaikka toisaalta taas blogithan juuri nimenomaan kehittyivätkin juuri kyseisen yleisön takia. Kai se syy miksi blogit syntyivät oli se, että porukka halusi huomiota "give my your attention, coz' I need it to keep me alive" kuten eräässä Spiderbaitin kappaleessa lauletaan. Olikohan King of the Northern. Niin... Niin siinä mielessä minun ei periaatteessa tarvitsisi huomioida yleisöäni, koska yleisöhän on valinnut minut eikä toisinpäin, joten minun ei tarvitse varoa mitä minä sanon yleisölle, koska he kyllä kestävät sen vaan ehkä jopa juurikin toisinpäin eli yleisön pitää varoa sitä mitä he sanovat minulle. Ja tästä päästäisiinkin nätisti Facebookin ja tämän blogin väliseen kytkökseen sekä näiden kahden kokonaisuuden kytkökseen Mensaan, josta aion kirjoittaa vähän myöhemmin tässä samassa blogi kirjoituksessani.

Mutta niin siis, jos jatketaan itse punaista lankaa...

Eli vasta nyt olen tajunnut kuinka vitun tyhmää porukka ihan oikeasti on täällä Pirkanmaalla ja kuinka vitun tyhmää porukka on Pohjanmaalla, josta porukka on tullut tänne Pirkanmaan alueelle tähän kouluun missä minä olen. Alusta lähtien tuli huomattua, että porukka on täällä vitun tyhmää, kun tulin tänne. Hyvin sellaista yksinkertaista, kun he eivät tajunneet minun leikkimielistä savolaista vittuiluanikaan. Mutta nyt vasta tajusin, että kuinka helvetin perkeleen vitun tyhmää porukka ihan oikeasti on. Porukkahan on täällä ihan saatanan oikeasti sellaista palikka aivoa, että huhhuh. Ja tajusin myös sitten, että savolaiset ehkä sitten ovat viisaampia kuin Pirkan- ja Pohjanmaalaiset, koska savossa vittuillaan todella paljon ja siellä sanotaankin koko ajan, että vittuilu on välittämistä ja siellä vittuilu on fine. Täällä taas kukaan ei vittuile toisilleen leikkimielisesti vaan täällä porukka oikeasti vittuilee ihan vittuillakseen eli loukatakseen porukkaa. Koska porukka on niin vitun palikka-aivoa ja TYHMÄÄ! Savossa porukka tajuaa, että vittuilu on älykästä ja ovelaa kommunikointia ja oikeasti välittämistä, koska paremmin tuntemilleen kavereilleen ja tyypeille voi vähän vittuilla ja he ymmärtävät ja tajuavat sen ja sitten taas tuntemattomille tyypeille ei parane alkaa vittuilemaan, koska ei tiedetä, että tajuavatko he sen oikein. Sen takia juuri on syntynyt sanonta vittuilu on välittämistä ja sen takia myös oikein yllätyin kuin Metsolla vittuilin aina vähän yhdelle tyypille ja sitten, kun ohi mennen nopeasti vain huitaisin sanoa ääneen, että "Älä oo tommonen, vittuilu on vain välittämistä, mutta niin tästä asiasta..." ja hän oikein sillä tietyllä tavalla säpsähti ja nosti sillä tietyllä tavalla päätään, kun ihminen tajuaa jotain ja jokin asia oikein napsahtaa ihan loksahtamalla paikoilleen hänen päässään. Siinä vaiheessa tajusin jo vähäsen, että täällä alueella oikeasti vittuilu on ihan oikeasti vittuilua eikä sellaista leikkimielistä jallittamista ja huulen heittoa ja kun toiselle vittuillaan hymyssä suin, niin silloin vaan yritetään loukata toista vähemmän, mutta kuitenkin nyt edes vähäsen loukata, kun taas savon alueella, jos vittuillaan hymyssä suin, niin se on vain sellaista leikkimielistä paijaamista ja ns. sparraamista, että anna tulla vähän tännekin päin, mutta aina kuitenkin hyvässä hengessä. Ja hänkin siis, oliko hän nyt jotain, on sellainen joku ehkä 42 tai 35 vuotias tai sillä tavalla ja vaikka hän onkin noin vanha ja siinä mielessä hänen pitäisi aika hyvin tietää kaikki asiat in and out ja sillä tavalla omata hyvä elämänkatsomus ja hyvä elämänymmärrys, niin siinä mielessä häntä ei pitäisi pystyä enää tuolla tavalla ihan napsauttamaan hereille ja napsauttamaan jotain asiaa hänen päässään ihan uusille raiteille. Mutta niin minä vain tein.

Ja tämän pisteen minä älysin vasta kytkeä tänään tässä luokkatilanteessa tähän minua ympäröivään luokkaan. (Johtuu siitä, että vasta eilen sain uuden sängyn ja jumalauta se on upea ja varmasti sain ihan sairaan hyvät unet sillä. Edellinen sänkyhän oli jotain 13 - 14 vuotta vanha ja nukuinkin nyt viimeisen ehkä puolitoista vuotta lattialla muutaman patjan päällä, niin ei ihmekään, että sain nyt sitten hyvät unet tällä unelma sängyllä.)

Eli vasta tänään tajusin, hyvien yöunien ansiosta viimein, että porukka ihan oikeasti on täällä ihan vitun tyhmää ja vittuilu oikeasti on vittuilua ja he tajuavat minun sanomat asiat koko ajan väärin. Ja sen takia minusta on koko ajan tuntunut vähän vaikealta sopeutua tänne nyt, kun kesän jälkeen palasi takaisin kouluun ja luokka on sillä tavalla tuttu, että porukka on estottomampaa ja tuntevat toisensa, niin nyt sitten myös ne esteet ja solmut, jotka ovat vielä olemassa niin nyt ne sitten aiheuttavat entistä tehokkaammin törmäyksiä, koska kaikki olettavat alitajuisesti, että meidän luokan keskeinen kanssakäyminen on estotonta vaikka todellisuudessa tämä estoton kanssakäyminen ei olekaan niin estotonta kuin se on.

Ja nimenomaan tämän kyseisen tajuamisen minulla laukaisi se, että kun sanoin luokassa englannin kielen tunnilla yhden esityksen aikana, kun he näyttivät yhden videon pitostaattisen järjestelmän toiminnasta, niin siitä sanoin, että hyvin tehty ja siis viitaten tähän kyseiseen videoon, että hekö muka olisivat tehneet noin hyvän videon ja sillä ajattelin vähän vitsailla, että hyvin kyllä olivat tehneet sen videon vaikka todellisuudessahan se oli jonkun muun tekemä. Noo... Toinen luokkakaveri minun edessä sitten sanoi, että ei tämä vielä ole ohitse ja siinä vaiheessa tajusin, että muut eivät tajunneet, että puhuin siitä näytetystä videosta enkä siitä itse esityksestä.

Tietysti tätä voi vähän vaikeuttaa sekin, että minä välillä puhun vähän vaikeaselkoisesti, mutta tässä tapauksessa tilanne oli ihan ilmiselvä ja helposti tulkittava.

Niin tuon tilanteen jälkeen tajusin, että porukka oikeasti tajuaa minun juttuja väärin ihan vain sen takia, koska heidän järjen juoksunsa ei ole kovin nopeaa. Ja tämän takia kai myös Hallilla Patrialla on sellainen vitsi, että miksi egyptiläisillä on kamelit ja Jämsäläisillä on savolaiset? Koska egyptiläiset saivat valita ensin. :) Käytiin siis Patrialla luokkaretkellä, koska ilmailutoiminta siellä ja sen takia sitten kuulin tuon vitsin, kun se meille esitettiin.

Ja tästä kanssa tuli mieleen, että sen takia kai porukka juokin koko ajan, koska he tajuavat koko ajan uusia asioita ja heidän aivot rasittuvat ja he tarvitsevat ns. lomaa ja nollausta kaikesta siitä mitä he ovat tajunneet. Minä taas tajuan nämä asiat koko ajan helposti ja se ei rasita minun aivoja, joten sen takia myöskään en tykkää juoda hirveästi! Toisaalta taas sitten on ollut tutkimuksia, että viisaat ihmiset juovat enemmän kuin tyhmät ja tämä taas on juuri nimenomaan ristiriidassa minun kohdallani, mutta kai silloin toimitaan niistä lähtökohdista, että viisaat ovat silloin niin viisaita, että he järkyttyvät ja tajuavat niin radikaalisti asioita siitä, että kuinka kaikki oikeasti ovat ihan vitun tyhmiä ja ns. työskentelevät tätä ymmärtämistä kohti ns. ylhäältä päin kohti tyhmiä päin. Kun taas sitten tyhmä ihmiset työskentelevät alhaalta ylöspäin tajutessaan kuinka viisaita viisaat ihmiset ovatkaan ja kuinka paljon heiltä onkaan mennyt ohitse eri asioita ennen kuin vasta nyt sitten tajusivat, että kuinka tyhmästi ovatkaan toimineet.

TÄSSÄ valossa taas sitten oma käytökseni osoittautuisi ihan vain keskinkertaista vähän paremmaksi. Eli en siis olisi tyhmä, mutta en myöskään mikään hirmu viisas vaan ihan vain hieman järkevämpi kuin keskinkertainen ihminen eli tyhmä.

Eli jos palataan takaisin siihen luokkatilanteeseen, niin tässä tällaisten asioiden valossa taas sitten näyttää siltä, että toiset näkevät minut parempana kuin he ja olisi oikein minulta olla sillä tavalla kirimättä eteenpäin kuin nyt teen. Minun ei tarvitse tässä porukassa kiriä samalla tavalla eteenpäin kuin mitä minä nyt teen ja tehdä asioita aina vain paremmin, tarkeammin ja oikeammin kuin nyt vaan itse asiassa tilanne onkin päinvastoin nykyään tässä tilanteessa tämän luokan keskuudessa eli toiset kirivätkin minua kiinni.

Tästä tulee mieleen se asia, kun aikoinani olin todella vakavasti ja syvästi masentunut ja siitä pääpiirteiltään selvittyäni juttelin silloisen tyttöystäväni kanssa ja surkuttelin, kuinka olin niin paljon jäänyt muista jälkeen sosiaaliselta kehitykseltäni ja kaikelta muultakin kehitykseltäni ja tajuamiseltani ja sanoin hänelle, että minusta tuntuu kuin olisin höyryveturi suoralla radan osuudella, jossa toiset ovat kirineet ohitse, koska he ovat kehittyneet jo pendolinoiksi ja muiksi tehokkaammiksi vetureiksi ja juniksi, kuten luotijuniksi. Ja siis tässä nyt tarkoitan tätä suoran osuutta elämänä ja suoran pituutta ikänä, junan liikettä elämän etenemisenä ja kasvamisena ihmisenä ja aikuisemmaksi ja niitä vaunuja, joita veturi vetää perässään kokemuksien määränä ja niitä itse kehittyneitä, parempia ja nopeampia vetureita kehittyneinä taitoina, niin sosiaalisina, kuin kaikkina muinakin elämän taitoina.

Oloni siis oli kuin höyryveturilla, jonka piti kiriä kiinni jäätyään jälkeen muista pendolinoista. Voitte siis kuvitella minkälaiselta ylämäkeen juoksemiselta se silloin tuntui ja minkälainen olo minulla oli, koska ihan oikeasti olinkin jäänyt sosiaalisilta taidoiltani ja kaikilta muiltakin taidoiltani muista jälkeen, koska minua oli kiusattu koulussa todella pitkään ja olin ollut masentuneena todella pitkään.

Ja kun hän kuuli tämän, niin hän sanoi, ymmärtääkseni tajuamatta ihan täysin, että mitä tarkoitin, että älä huoli, sieltä sinun takaa tulee luotijuna, joka menee ohitse ja jonka kyytiin sinä pääset hyppäämään ja pääset muista ohitse.

Kun hän tuon kertoi, niin tajusin heti ettei hän ollut ihan täysin tajunnut vertauskuvaani, koska yksi ihmisen elämä on yksi raidepari tässä minun kuvauksessani ja se, että rinnalle ilmestyisi luotijuna, joka sitten pyyhältäisi ohitse, niin se ei käy tähän, koska se olisi toisen ihmisen elämä ja minä en voi vain hypätä elämään toisen ihmisen elämää tuosta noin vain ja yks kaks alkaa kehittymään ja kasvamaan kokemuksiltani ja tajunnaltani "laajemmaksi" ihmiseksi (miettikää tajunnan laajentavia huumeita, kun käsittelette tuota "laajemmaksi" sanaksi, niin saatte oikean käsityksen minkä kaltaista haen tuolla sanalla.) vaan minun pitää päivittää sitä omilla kiskoillani olevaa veturia paremmaksi koko ajan ja rakentaa siitä ajanoloon luotijuna.

JA nyt kun olen tämän luokan keskuudessa, niin heidän silmissään minä olen se luotijuna ja he höyryvetureita. Minä olen se, jota toiset kirivät kiinni enkä minä enää ole se, joka kirii muita kiinni. Ja siis tässä ympäristössä. Edelleen minulla on valtavasti lisää opittavaa siitä kuinka olla ja elää ihmisten kanssa ja mitenkä sosiaalisten taitojen kaikki nyanssit oikein toimivatkaan ja minulla on vielä paljon selvitettävää, että mitä kaikkea minä olen missannut, mutta siis tässä porukassa minun ei tarvitsisi enää kiriä ketään kiinni eikä enää kiriä eteenpäin aina vain kiihtyvämmällä vauhdilla vaan minun pitäisi jarruttaa menoani, mutta siis... En minä aio vauhtiani hidastaa. Minä nautin siitä, kun minä tajuan asioita aina vain enemmän ja enemmän ja tulen aina vain paremmaksi ja kehittyneemmäksi kuin muut.

Mutta toisaalta taas, nyt kun vihdoin ja viimein tajusin tuon sosiaalisen tilanteen homman siellä luokassa, niin siinä porukassa minun pitää yrittää oppia myös elämään tyhmempien ihmisten kanssa, jotta hyvä luokkahenki säilyisi yllä.

Ja tämän takia seuraava asia onkin aika mielenkiintoinen.

Eli olen menossa tämän viikon lauantaina Mensan ÄO-testiin Tampereelle. (tai niin ainakin olen suunnitellut) Ja hommahan lähti ihan vain siitä, että sattumalta päädyin mensan sivuille ja kun siinä sitten lueskelin niitä, niin huomasin, että seuraava testi on tulossa Tampereelle ja sitten seuraavat testit ovat paljon myöhemmin ja jossain todella kaukana, niin tämä Tampereen tapahtuma sattuu sopivan mukavasti tähän lähettyvillä olevalle viikonlopulle, joka nykypäivänä on tämä tuleva tämän viikon lauantai. Niin siinä sitten päätin, että voisihan tuota sitten käydä siellä, kun asia niin kovasti kiinnostaa ja muutenkin olisi mukava tietää virallisen testin perusteella paljonko se oma ÄO onkaan.

Ja huvittavasti nyt kun on tullut mietittyä tätä asiaa, niin sitä enemmän jopa melkein voisi alkaa jännittämään tuon tuloksen puolesta vaikka tämä homma lähti ihan kokonaan alunperin siitä, että kiinnosti vain tietää, että mikähän se minun ÄO sitten on. Että sinällään huvittavaa, että vähän alkaa olemaan sellaisia paineen poikasta ilmoilla sellaisesta asiasta, joka oli tarkoitus tehdä vain ihan huvin vuoksi.

Jotenkin vain alkaa olemaan paineita, että minun on nyt jostain syystä jotenkin pakosta saatava hirmu hyvät tulokset siitä kyseisestä ÄO kokeesta vaikka sinälläänhän juttu oli tarkoitus tehdä ihan vian huvin vuoksi. Tavallaan sitä vain toivon, että ÄO tuloksesta tulisi huippulukemat, jotta pystyisi diagnosoimaan tätä minun tilannettani ja ymmärtämään itseään paremmin ja sitä kytköstä mitenkä minä näen ja kommunikoin toisten kanssa ja miksi minä kommunikoin sillä tavalla kuin minä kommunikoin ja miksi minä tajuan asioita niin kuin minä tajuan niitä ja miksi toiset eivät tajuakaan niitä sillä tavalla kuin minä tajuan.

Ja sitten jos siitä tuloksesta tulee sellainen lukema, joka osoittaa minut vain ihan keskinkertaiseksi ihmiseksi, niin silloinhan se vasta iso kysymysmerkki nouseekin, että mikä minä sitten olen? Tyhmä ihminen, joka kuitenkin tajuaa asioita ja näkee eri asioiden väliset kytkökset muita paremmin ja liittää näitä eri asioita toisiinsa muista todella paljon poikkeavalla tavalla... Että siinä mielessä tuo testi on vähän niin kuin alkanut nyt vähän nostamaan paineita.

Ja nyt kanssa ymmärrän miksi älykkäät ihmiset vain haluat pitää ÄO juttunsa salassa eivätkä mainosta sitä ja haluavat ns. erakoitua tai vetäytyä omankaltaistensa ryhmään. Ei sen takia, että he pitäisivät itseään parempina kuin muut vaan sen takia, koska he haluavat olla sellaisten seurassa, jotka ymmärtävät heitä ja joiden kanssa he voivat olla ihan vain oma itsejään ilman, että kukaan ymmärtää heitä väärin, kun he heittävät jotain ovelaa läppää.

Ihan samalla tavalla ja ihan samasta syystäkin miksi siellä Hallin Patrian alueella pyörii se vitsi, että Jämsäläisten piti ottaa savolaiset sinne asumaan ja tekemään töitä, koska egyptiläiset kerkesivät ensin, koska savolaiset ja pirkanmaalaiset ajattelevat niin eri tavalla ja koska savolaiset ällyyttävät toisiaan ja pirkanmaalaiset toimivat toisin, joten jolloin tietysti sitten tapahtuu tätä kulttuurien yhteentörmäystä, kun savolaisen leikkimielistä vittuilua, sellaista leikkimielistä henkistä sparrausta, ei tajutakkaan oikein. Siis savolaisten mielestä ei tajutakaan oikein. Kun taas tietysti jämsäläiset luulevat tajuavansa sen hyvinkin oikein.

---

Katselin tässä Docventures, salaliittoteoriat ohjelman TV2:lta. Huhhuh mitä settiä. Laittoi todella miettimään asioita. Sanotaan, että tieto lisää tuskaa, kyllä toki. Pitää paikkansa, mutta tuossa Docventuressa tuli ilmi, että tieto myös lisää valtaa. En nyt ala käymään tuota dokumenttia sen tarkemmin lävitse, mutta sanonpahan sen verran, että siinä käytiin lävitse Edward Snowden juttua, NSA:ta, sitä kuinka omasta yksityisyydestään luopuminen myös vähentää henkilön omaa sananvapautta ja sitä kuinka jatkuvalla tietojen urkinnalla ja jatkuvalla yksityisyyden ahtaammalle laitolla myös sananvapautta laitetaan ahtaammalle koko ajan enemmän ja enemmän. Eli siis siinä käytiin todella paljon lävitse sitä kuinka ihmisiä kahlitaan yhä enemmän ja enemmän jonkin tahon alaisuuteen eli omana johtopäätöksenä tässä vetäisin, että jonkun tahon alaisuuteen orjuuteen ja orjaksi. Google on neljänneksi suurin palvelimien valmistaja. IBM oli ykkönen, sitten tuli Dell, kolmantena HP ja sitten Google. Google teki viime vuonna PUHDASTA VOITTOA 16 MILJARDIA DOLLARIA! Eli yhden pienen valtion budjetin verran. Jos jotain "skouppia" eli suhteellisuutta haluaa hakea tähän touhuun, niin Suomen valtion budjetti tällä hetkellä on 54 miljardia euroa. Ja kun ottaa huomioon dollarin ja euron suhteen, niin sanotaanko nyt vaikka, että Suomen valtion budjetti on enää vain 4 kertaa isompi kuin googlen TEKEMÄ VOITTO PER VUOSI!!! SIIS Suomen valtion BUDJETTI vs. Googlen tekemä VOITTO! JA eikä tässä vielä kaikki Google käyttää 2 miljardia dollaria joka vuosi uusien palvelimien valmistamiseen ja tekemiseen. Ja google on niin massiivinen firma nykyään, että se valmistaa ja myy palvelimia itsensä sisällä ja SIITÄ saa tuon 16 miljardia dollaria voittoa! Siis yritys, joka myy itseltä itselleen ja jonka pelkkä VOITTO on 16 miljardia dollaria! Liikevaihto on varmasti jo pienen valtion koko luokkaa eli yksi firma on jo valtion kokoinen rahan käyttäjä. Aika perkeleen massiivinen valta yhdellä firmalla. Ja tämä tuli ilmi tuosta docventuresin ensimmäisestä osasta nimeltään salaliittoteoriat.

Kyseinen jakso todennäköisesti tulee Yle Arenaan jossain vaiheessa, mutta sitä ei vielä ainakaan tällä hetkellä näy siellä.

Mutta siis tässä parit linkit aiheeseen liittyen:
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/09/07/docventuresin-viikon-leffa-citizenfour
http://areena.yle.fi/1-2862262

Tuosta alemmasta linkistä sitten näette ensimmäisen pätkän, sitten siellä sivulla vähän alempana seuraavaksi tulee se 5 min pätkä, sitten se itse leffa Citizenfour ja sitten lopuksi ne tunnin juttelut. Kannattaa katsoa. ;)

Ja siis tuo oli Docventures, salaliittoteoriat nimellä ja 3. tuotantokausi ja 1/8 jakso, joka siis esitettiin tänään (itse asiassa eilen) klo 21:00 - 00:05.

Ainiin ja vielä tuohon edelliseen päälle lisäksi se, että kuinka ihmisiä voidaan jo seurata maksukortin ja vaikka bussikortin avulla todella valtavasti. Noiden kahden avulla tiedetään missä henkilö on käynyt, mitä hän on ostanut, mitkä ovat hänen mieltymyksensä, ketkä muut ovat olleet samassa paikassa hänen kanssaan, onko kyseisillä henkilöillä samoja mieltymyksiä tämän ensimmäisen henkilön kanssa, mikä heidän kulkureittinsä on ollut jne. Ja tuossa oli vasta pintaraapaisu kaikesta siitä mitä jo voidaan tehdä. Tätä vielä vain pahentaa se, kun monta korttia yhdistetään yhdeksi kortiksi, jolloin on vieläkin helpompaa seurata, että missä henkilö käy ja mitä hän tekee, koska kyseinen yksi ja sama kortti käy todella monessa ja valtavassa paikassa ja yhden kortin seuranta on paljon helpompaa kuin useamman PLUS yksi kortti on käyttäjän mielestä mukavampi ja helpompi käyttää, joten sen tyrkkääminen käyttäjälle on naurettavan helppo läpihuuto juttu ja kyseiset seuraajat nauraavat partaansa, että ei perkele kuinka helposti me saadaan urkittua kaikki tiedot tästä ihmisestä esille tuosta noin vain tämän yhden "multikortin" avulla.

NSA:n urkinta on ihka-aitoa todellisuutta. Plus vielä Facebook, google, youtube, twitter ja ja ja parit muut isommat vielä tähän soppaan mukaan, mutta katsokaa se dokumentti, niin saatte noista ne tiedot irti, en jaksa kaikkea kirjoittaa tänne. :)

Ja tästä päästäänkin nätisti tähän yleisö juttuun, josta mainitsin aikaisemmin eli minullahan on yleisöä tässä blogissani jo eli juurikin te hyvät lukijat. Niin tässä on tullut sitten vähän mietittyä, että tavallaan kai minun pitäisi huomioida yleisöänikin tämän blogin suhteen, mutta toisaalta taas sitten blogien idea on enemmän se, että henkilö vapaaehtoisesti päästää toiset lukemaan hänen ajatuksiaan ja hänen ajatuksen kulkuaan.

Toisaalta taas on kyllä tullut huomattua tietty trendi eli tietty määrä ihmisiä käy katselemassa minun blogiani tiettyinä viikonpäivinä aina ja miettiivät, että onkos sinne tullut uutta tekstiä tarjolle vai ei. Eli siinä mielessä tavallaan tätä touhua voisi vähän taas miettiä yleisön kannalta ja aikatauluttaa, mutta sitten taas jos tätä hommaa ja ajatuksien kirjoittamista alkaa aikatauluttamaan, niin tämä menee heti työn puolelle ja minä taas teen tätä vapaaehtoisesti omasta tahdostani silloin, kun jaksaa kiinnostaa ja on aikaa.

Ja sitähän sanotaan, että kiire ja aikataulut tappavat luovuuden ja omasta mielestäni juurikin tämä asioiden pohtiminen ja niiden auki kirjoittaminen tänne blogiin on sitä luovuutta, jota en halua tappaa tai rajoittaa. Joten tämän takia taas ei kyllä ole mitään järkeä tehdä tästä kirjoittelusta työtä aikatauluineen, koska juttujen taso laskisi heti.

Ja muutenkin en minä ole perustanut tätä blogia sille pohjalle, että tänne tulisi tavaraa tasatunnein enkä ole koskaan sitä sellaiseksi muuttanut enkä kyllä haluakaan.

Tämä on kuitenkin minun blogi ja minun väylä purkaa ajatuksiani jonnekin, joka ei ole niin julkinen kuin Facebook, mutta jossa kuitenkin porukka pääsee huomaamaan ne ja pääsevät lukemaan mielenkiintoisesta asiasta.

Ja tässä kanssa tietysti väistämättä alkaa miettimään tätä minun Facebookia ja tätä blogiani ja sitä, että mitä tapahtuu, jos joku tekee kytköksen Facebookin sivuni ja tämän blogin välillä? Mitä todennäköisimmin laitan tämän blogin kiinni ja siirryn muualle. Ehkä sitten ihan vain päiväkirjaan tai johonkin. Koska kuten juuri tuossa vähän ylempänä sanoin, niin kirjoitan tänne sellaisia asioita, joita ei voi facebookissa julkaista, koska saatan anonyymisti puhua myös luokkakavereistani aika suoraan sävyyn ja senhän tietää, mitä siitä sitten seuraa, kun he eivät osaa lukea tätä tekstiä objetiivisesti vaan vetävät subjektiivisen tulkinnan herneet nenäänsä. Tämä blogi, kun ei ole keino loukata ketään vaan tämä blogi on juurikin nimenomaan vapauttaa ajatuksiani päästäni ns. anonyymille harmaalle massalle luettavaksi samalla, kun itsekin saan kirjoitettua ne jonnekin muistiin, mutta kuitenkin pois silmistäni ja mielestäni.

Eli vetoankin teihin hyvät lukijani, että ette kaiva Facebook sivuani esille ettekä linkitä sitä tänne. Te vain pilaisitte sillä tempulla monen hyväntuulisen mielen. Tai sitten, jos olette jo onnistuneet stalkkaamaan ja kaivamaan sen esille, niin pitäkää se tieto ihan omana tietonanne. Arvostaisin sitä.

Mutta, jos vielä jatkaa tuota yleisö juttua ja tuota Docventures juttua NSA:sta, niin voi kanssa miettiä, että kuinka moni tästä minun yleisöstäni on jo nyt näkymättömiä urkinta botteja tai vastaavia ja mitä kaikkea ne ovat jo kerenneet kaivaa minusta esiin ja listata muistiin ja talteen jonnekin. Yksityisyyden menettäminen kuitenkin on jo todellisuutta ja nykypäivää. Huhhuh...

Ja tuon leffan myötä aloin miettimään, että kuinka paljon itse asiassa loppujen lopuksi haluankaan paljastaa itsestäni tänne tähän blogiin, koska mitä jos joku päivä haluankin kaivaa tuollaisia asioita esille, kuten Edward Snowden, jolloin kaikki mitä olen menneisyydessä päästänyt internettiin ja mitä tulen jatkossa ja tulevaisuudessa päästämään voidaan kaivaa esiin ja käyttää minun profiilini luomiseen ja minun etsimiseen. Ja vain ja ainoastaan sen takia, koska haluan oikaista vääryyttä, jota eliitti, poliitikot ja rikkaat ajavat.

Että sellaista... Vielä jäi yksi asia mainitsematta, josta halusin kirjoittaa, mutta tästä viestistä on tullut muutenkin jo niin pitkä, niin pitää kai se lykätä seuraavaan kertaan vaikka se asia tapahtuikin jo n. kuukausi sitten. :)

Ps. Kirjoitin tätä blogia koko ajan samalla, kun tein ruokaa tai valmistelin leipiä ruuan yhteyteen tai muuta vastaavaa. Eli kai minulla vain ajatus juoksee parhaiten silloin, kun teen ruokaa. :D

Kirjoitin myös tämän blogimerkinnän jonkun useamman kymmenen tunnin aikana ja kahden eri päivän aikana, niin sen takia tässä voi olla vähän katkoksia.

Mutta... Ensi kertaan. :)